• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Vsetín: Globální vzdělávání na základní škole

Fair trade, potravinová bezpečnost, rozvojová či humanitární pomoc – teoretické znalosti i praktické zkušenosti, pomoc s kampaněmi, konkrétní příklady i osvětová činnost – to vše je součástí již několik let běžícího programu globální rozvojové výchovy na ZŠ Rokytnice na Vsetíně.
more info about the municipality

Basic information

Name of the city/town/region: Vsetín
Contact: Město Vsetín
Surname, firstname: Sedláček Bohuslav
Organization: ZŠ Vsetín, Rokytnice 436
E-mail: bohuslav.sedlacek@gmail.com
Phone: +420 732 967 206
Subject: Výchova a osvěta k UR a globálním tématům
Kvalita a prostupnost vzdělávání; inovativní aktivity škol; poradenství pro rodiče

Description and outputs

Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? Byl zaveden povinný předmět GLOBÁLNÍ VÝCHOVA pro žáky 9. ročníku jako součást ŠVP. Žáci se v daném předmětu vzdělávají v oblasti globální rozvojové výchovy, a realizují projekty s konkrétním dopadem. Podílí se na kampani Fairtradová škola, pomáhají s realizací informačních kampaní o fair trade (fairtradová čokoláda). V minulosti ve spolupráci s městem Vsetín zorganizovali konferenci o fair trade ve Vsetíně. Žáci behěm školního roku studují i další témata jako např potravinovou bezpečnost, vybrané globální problémy, seznamují se s životy jiných kultur, ujasňují si rozdíl mezi rozvojovou a humanitární pomocí.
Were the implemented activities documented? Fairtradová škola, fairtradová snídaně, projekt La Mgonpo, natáčení videospotů o globálních problémech.
Start of activity: 30.09.2011
End of activity: 31.12.2015
Attachment

Recommendations and inspiration

What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? Předmět globální výchova umožňuje zaměření sa problémy současného světa cíleně, nikoliv okrajově.
Attachment:

Risk, obstacles and positive moments in the implementation process

During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? Bylo nutné čelit návrhům některých kolegů, že předmět globální výchova je zbytečný a časovou dotaci tohoto předmětu by bylo vhodné využít pro posílení jiných, tradičních předmětů jako např. dějepis nebo zeměpis.

Partakers

Name: ZŠ Vsetín, Rokytnice 436
Company number or other registration data: 60990457
Address: Rokytnice 436
Web: http://www.zsrokytnice.cz/
Detailně zpracované dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe z tématu