
Ústí n.L.: Městský projekt "Ústí4real" 
Basic information
Name of the city/town/region: | |
---|---|
Surname, firstname: | Koníř Marek |
Organization: | Statutární město Ústí nad Labem |
E-mail: | |
Phone: | 475271121 |
Subject: |
Komunikace mezi veřejnou správou, občany a dalšími subjekty, participace Atraktivita a vzhled města |
Description and outputs |
|
Describe the main purpose / aim of your activity / project. What were its side effects or secondary results? | Cílem projektu bylo propojit žáky a studenty ze tří úrovní škol (základní, střední a vysoké) ve městě Ústí nad Labem tak, aby mohli aktivně přispět k rozvoji města a zároveň posílit vazby těchto mladých lidí k místní komunitě. Projekt si kladl za cíl posílit vazbu mladých lidí k Ústí nad Labem, aby měli chuť zůstávat ve městě i po studiu – tím, že je více motivuje zapojovat se do jeho života už během školy a zvolit si město jako místo, kde chtějí i nadále žít. Konkrétním úkol bylo například vytvořit atraktivního videoprůvodce po místech ve městě, která mladí lidé ve věku 12–25 let často navštěvují, a prezentovat tento obsah na sociálních sítích, konkrétně na Instagramu, aby se zvýšila viditelnost a atraktivita města pro mladé generace. Hlavními výstupy byla vytvořená videa, která zmapovala a představila oblíbená místa mladých lidí v Ústí, přičemž videa byla pravidelně publikována na Instagramovém profilu projektu. Tento obsah pomohl ukázat skutečnou, „reálnou“ tvář města z perspektivy mladých, což podpořilo lepší povědomí a zájem o město samotné. Dalším výstupem byla aktivní spolupráce mezi žáky a studenty různých škol, což přineslo i osobní rozvoj účastníků v oblasti komunikace, tvorby obsahu a týmové práce. Zároveň jsme si ověřili, že lze mezi různě zvolenou věkovou, genderovou či etnickou skupinou dobře fungovat. Průběh realizace spočíval v několika hlavních krocích. Nejprve byla vybrána skupina účastníků: 2 studentů z vysoké školy (jako projektových manažerů), 6 ze střední a 10 žáků základní školy, kteří byli seznámeni s cíli projektu a úkolem. Následovala fáze plánování, kdy společně vybírali místa, která chtějí ve videích představit. Poté proběhly natáčecí dny, během kterých účastníci připravovali a natáčeli videa na vybraných místech. Další krok byl postprodukce a příprava videí pro publikaci na Instagramu, kde zároveň vznikla strategie pravidelné komunikace s publikem. Projekt byl zakončen závěrečnou reflexí a sdílením zkušeností mezi účastníky i širší veřejností. |
---|---|
Is the activity related to any of your strategical document? | ANO Strategie rozvoje města |
Were the implemented activities documented? | ANO Videa, umísťovaná na instagramový účet Ústí4real . |
Start of activity: | 01.02.2025 |
Budget |
|
What were the financial costs of carrying out the activity? | [tis. Kč] 0 |
Detailed schedule: | 0 |
Recommendations and inspiration |
|
What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? | Z realizace projektu Ústí4real lze poskytnout několik užitečných doporučení pro ostatní obce a města, která chtějí podobným způsobem zapojit mladé lidi do rozvoje svého regionu. Je klíčové vytvořit heterogenní tým složený z mladých lidí různých věkových kategorií a stupňů vzdělání, protože jejich různé pohledy a zkušenosti přinášejí bohatší obsah a zároveň podporují meziskupinovou spolupráci, která je prospěšná jak pro projekt, tak pro účastníky samotné. Důležitá je otevřená a průběžná komunikace mezi všemi členy týmu a jasné nastavení cílů i očekávání, aby každý věděl, co je jeho úkolem a jaký je přínos celého projektu. Podpora samostatnosti a důvěry v mladé lidi přispívá k jejich větší motivaci a odpovědnosti za výsledky. Je vhodné projekt zaměřit na reálná témata, která mladé lidi skutečně zajímají, a využít moderní platformy a formáty, jako jsou sociální sítě a videa, aby byl obsah co nejvíce atraktivní a dostupný pro cílovou skupinu. Flexibilita v plánování a ochota přizpůsobit se aktuálním potřebám týmu a okolnostem je rovněž zásadní, protože umožňuje reagovat na případné nečekané situace bez narušení celého průběhu. |
Risk, obstacles and positive moments in the implementation process |
|
Describe the main strengths of your activity / project during its realization? | Propojuje mladé lidi z různých věkových kategorií a školních úrovní, podporuje meziskupinovou spolupráci. Zaměřuje se na reálná témata a místa, která mladí skutečně zajímají, zvyšuje jejich angažovanost. Využívá moderní a atraktivní formáty, například videa a sociální sítě, k oslovení cílové skupiny. Podporuje rozvoj praktických dovedností účastníků, jako jsou projektový management, tvorba obsahu, komunikace a týmová práce. Flexibilita a otevřená komunikace umožňují efektivní řešení nečekaných situací a zvýšení motivace. |
Describe the main weaknesses of your activity / project during its realization? | Menší skupina účastníků může omezit rozmanitost názorů a dopad na širší komunitu. Vyžaduje značnou koordinaci a časovou náročnost pro plánování a realizaci. Pouze však pro dané šéfy skupin. |
During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? | Leadership vysokoškoláků, který teď začínáme podporovat díky novému předmětu na vysoké škole. |
Monitoring and evaluation |
|
Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way? | Ano, bylo vyhodnocováno množství shlédnutých videí. |
Do you plan to further develop/maintain the activity/project? | ANO, byl přeformulován předmět na vysoké škole, v rámci něhož měli studenti možnost pracovat na projektu celý zimní i letní semestr. Rádi bychom navázali partnerství s bankou kvůli možným finančním nákladům na projekty. Také počítáme s rozšířením do všech škol ve městě a již nyní spolupracují s městem na jeho propagaci. |
Media, promotion |
|
How was the communication with the media and what were the media outcomes? | Informace na webu města, FB a Instagramu. |
Partakers |
|
Name: | Statutární město Ústí nad Labem |
Company number or other registration data: | 00081531 |
Address: | Velká Hradební 2336, 40100 Ústí nad Labem |
Web: | https://www.usti.cz/cz/ |
Another partakers |
|
Název: | Inovační centrum Ústeckého kraje |
Name: | Univerzita Jana Evangelisty Purkyně |
Name: | Základní škola Hlavní 193, p.o. |
Name: | Ochodní akademie a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Ústí nad Labem |