• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

hl.m. PRAHA: Celopražská pocitová mapa

Hlavní město Praha ve spolupráci s jednotlivými MČ se rozhodlo vyžít pro zmapování názoru svých občanů tzv. pocitovou mapu. Pražanům se tak otevřela možnost vyjádřit se k místu, kde žijí, pracují či tráví volný čas.
V takto masivním měřítku byla "pocitovka" v prostředí ČR využita vůbec poprvé a dle odezvy občanů obstála velice dobře.
more info about the municipality

Basic information

Name of the city/town/region: Prague
Surname, firstname: Adam Zábranský, radní a politik Zdravého města Praha
Organization: Magistrát h.m.Prahy
E-mail: adam.zabransky@praha.eu
Phone: +420 236 00 2941
Subject: Komunikace mezi veřejnou správou, občany a dalšími subjekty, participace

Description and outputs

Is the activity related to any of your strategical document? Strategický plán hl. města Prahy 2016-2030
Start of activity: 01.05.2021
End of activity: 31.12.2021

Budget

What were the financial costs of carrying out the activity? [tis. Kč] 200
How was the activity funded? Rozpočet hl. m. Prahy
Detailed schedule: 200 tis. Kč (náklady pro Univerzitu Palackého v Olomouci na zajištění technické platformy pro hlasování + zpracování výstupů)

Recommendations and inspiration

What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? <p>Pocitová mapa je vhodný nástroj pro mapování názoru občanů. Lze využít v živém i online formátu. Zároveń je využitelná v různých typech území (malá obec, jednotlivá MČ i region). Zájem občanů o hlasování v mapě je do velké míry ovlivněn inteznitou kampaně, kterou je třeba dobře připravit a realizovat ji po celou dobu, kdy aktivita probíhá (sociální sítě, weby, rádia, místní TV, oslovení partnerů ad.)</p>
Describe the main strengths of your activity / project during its realization? Přehledné online řešení. Vhodné mj. v obobí pandemie, kdy bylo setkávání s veřejností komplikované.
Describe the main weaknesses of your activity / project during its realization? Nutno dobře promyslet formulace a počet otázek v mapě (ideální je do 8 ks, poté už hlasující ztrácí zájem/pozornost).
Attachment:

Partakers

Name: Hl. Město Praha
Company number or other registration data: 00064581
Address: Mariánské náměstí 2/2, Praha Staré Město, 110 00
Web: http://www.praha.eu

Another partakers

Název:Národní síť Zdravých měst ČR
IČO nebo jiný registrační údaj:61385247
Adresa:Palác YMCA, Na Poříčí 1041 / 12, Praha 1
Web:http://www.nszm.cz

Name:

Univerzita palackého v Olomouci, katedra geoinformatiky
Company number or other registration data:61989592
Address:Křížkovského 511/8, 779 00 Olomouc
Web:https://www.geoinformatics.upol.cz/
Publicita OPZ - DobráPraxe Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe

hl.m. PRAHA

/ další dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe z tématu